tisdag 22 augusti 2017

Jaja, får vi inte producera elström så kan vi...

<off-topic>
Förlåt, men jag känner för att skriva något. Men det händer ingenting på solcellsfronten, så jag skriver om något annat istället - det ska inte bli en vana.

Vädergudarna har inte alls varit med oss i år, så jag har fått hitta på lite nya hobbys. Först så började jag brygga eget öl, måste säga att det är riktigt skoj och resultatet blir förvånansvärt bra. Körde i gryta några gånger och bestämde mig sedan för att jag ska fortsätta så jag köpte ett bryggverk. Om du tycker om öl och ibland har några timmar över till kokning, så rekommenderar jag dig att testa.
Bryggverk, lakvattenvärmare
och ett ölfat (Corneliusfat)
Sen kom vi på att det var dax att se över bilparken och då speciellt sommarbilen, vi har en gammal Kabe husbil från 1999, den har tjänat oss väl under några år men nu kände vi att det var dax att ta nästa steg och varför då inte ta steget fullt ut? så vi har beställt en ny "Chausson 628 eb special edition" den har allt det som vi saknat i Kaben och lite till, leverans i slutet av april 2018 (vårt eget val att skjuta det så långt fram). Ska bli riktigt roligt att åka runt med den de kommande somrarna :-)

Ljus och fin inredning.
Mörka sittytor bör göra dom lite mer oömma.
Mitt monterad säng blir nog bäst :-)

Upp och ner vänd bild på däck dimensionen


</off-topic>