tisdag 17 oktober 2017

Äntligen 6kWp

Äntligen fick vi upp den sista panelen som bott i garaget hela sommaren. Vi saknade några skruvar i våras när vi uppgraderade, så sista panelen fick inte sina takfästen. Jag beställde nya skruvar och hade dom några dagar senare - sedan dess har vi väntat på bra väder. Vilket det faktiskt var i en vecka, men då var vi i Kroatien, så... Men nu är den iaf på plats.
Vi använde samma skylift och samma "personal", dvs min bror och jag. Bror i korgen och jag mestadels på marken, jag var eg bara med upp och drog fast panelen.
Nog är det som vackert :-) Nu är då halva taket utbyggt. Visst ser det ut som att vi borde fylla resten också? Vi får se om den dagen kommer, annars känner jag mig faktiskt ovanligt tillfreds med hur det fungerar just nu (även om produktionen varit usel i sommar) .