torsdag 21 december 2017

21 dec och mitt i perioden med middagsmörker = lite produktion :-)

Nu blev jag lite förvånad, det kom ner lite W idag. Klockan är nu 3 minuter i 12 och jag såg som mest 23W, hann såklart inte ta en snappshot av det, men väl 13W. Nu ligger det och pendlar mellan 0 och ca 15W, så det blir inte många ören sparade om ens något. Men det är ändå lite fränt att det kommer nått alls med tanke på omständigheterna.
Dagen tog fort slut och det kom ut 0,01kWh totalt under dagen - vilken jag nu fått bekräftat är årets kortaste. Det högsta värdet som finns loggat i PVoutput är 33W, måste kolla i växelriktaren vad den har när jag kommer hem. <edit> Även växelriktaren hade 33W </edit>

Lite får vi ut.

Ganska precis hälften av panelerna är snöfria
Himlen strax efter kl 11, kanske till och med 11:30
Som du ser så är det inte så mörkt mitt på dagen ändå.
5W kom det ut = 0,005kWh, eller 0,01kWh avrundat