lördag 6 februari 2016

Takskottning och plåttjocklek

Idag så skottade jag då undan snön på garage taket, tanken var att jag även skulle röja bort på korridoren mellan garage och hus och då få ett bra ställe att mäta plåttaket på, men det var så mkt is i den snön så jag kom inte igenom den :-( Nå jag kom iaf åt att mäta och läsa av skjutmåttet längst ut på takutsprånget iaf, cirka 0,8mm tjockt.
Nöjd hoppade jag ner och kom på mitt misstag. Jag mäter på takutsprånget, det är förlängt för ett antal år sedan och det är inte samma plåt där som på övriga taket *oops*.
Jag kom iaf på mig innan det är för sent och la upp stegen mot takstegen (fick plumsa i djupsnö för att komma dit), där sitter det original plåtar. Dom är 1,11mm tjocka - till och med bättre, så då kör vi väll då :-)

Jag försökte vicka fram och tillbaks
upp och ner, men kom inte under 1mm