onsdag 23 mars 2016

Installationen påbörjas (räknar bort att hänga upp vxl-riktaren)

Jag har så smått börjat dra kabeln upp mot taket, i morgon får jag skyliften och då kommer jag att dra upp den hela vägen.

Röret kommer ut från garaget.
20mm flexislang och 22mm hål.

En vattenfälla, flexiröret lutar neråt där kabeln kommer ut.
I röret kommer det gå minst 2 solcellskablar (+ och -)
Jag funderar på om jag ska sätta upp en Onewire temp-sensor
också, när jag håller på liksom. Men det är obestämt än.
Med en temp-sensor så kan jag enkelt hålla koll på tempen
under panelerna och det känns ganska intressant.
Kanske svårt att se? Men vid hängrännan kommer kabeln ut
Den kommer kommer gå rakt upp över stupröret (i ett nytt rör),
det gör att eventuellt vatten som kommer in i röret rinner
rakt ner i hängrännan.
Det blir även en kort rörbit där kabeln kommer ut under takplåten
Jag tror att det kan vara smart att skydda kabeln där.