måndag 14 mars 2016

Montagedag bestämd, cirka.

Jag har nu bokat en bilmonterad lift, så att vi ska komma upp på taket.
Kanske inte den bäste saken att jobba från, jag försökte hyra en riktig arbetsställning, men dom skulle ha 10,500kr i hyra så det var inte aktuellt.

Montage på taket sker under påskhelgen (24-29 mars) under fortutsättning att vädret är någorlunda ok.
Arbetsplattformen  blir en skylift monterad på släpvagn i stället.
https://www.hyreslandslaget.se/sv/e-handel-produktsida/mobila_arbetsplattformar/slapvagnslift---med-stodben--batteri--och-eller-eldriven-1/

Jag lyckades även få tag i en traktor, så nu är stället där liften ska stå skottad och klar.  Om det kommer mer snö så blir det inte alltför jobbigt att skotta rent igen.

Solen var snäll och skottade taket åt mig. Jag är tacksam
för det, då det var en hel del snö där  uppe.

Gryningsbild, därför blåstick.
Arbetsplatsen är skottad och redo.