onsdag 20 juli 2016

Sitter på jobbet och har lite tråkigt.

Jag började jobba en vecka tidigare än mina kollegor, så dom har fortfarande semester, det blir lite stilla här på jobbet då.
Med lite "ledig tid" så har jag tittat på solpaneler, har hittat likadana som jag har men ca 500kr billigare per panel, nu är jag jättesugen på att köpa de 11 som passar in på rad nummer 2. Totalsumman med paneler och monteringsmatreal skulle landa på 32.500kr. Trist att vi planerar en utlandsresa och tittar på en nyare husbil just nu, så det blir ebb i kassan om vi går på det ena och/eller det andra alternativet. :-)
11 nya blir 19 totalt, eller 19*290w = 5,51kWp och det passar våran 5kW växelriktare som hand i handske. Förväntat utbyte cirka 868*5,51=4782kWh / år istället för 2014kWh.
Hoff det är inte bra när det är lugnt på jobbet.