onsdag 21 september 2016

Ordningen återställd.

Fyra dagar med sol och skön höstvärme fick vi, sedan återställdes ordningen igen. Jag har läst lite bland inläggen nedan och ser att jag låter lite sur och grinig över bristen på sol.
Jag är väll lite sur och grinig helt enkelt, men jag inser ju att det är helt och hållet mitt eget fel. För det första om jag inte satt upp panelerna så hade det varit mycket soligare i år och för det andra så hade jag tyckt att det varit mycket soligare om jag inte haft panelerna, för då hade jag inte följt vädret lika mycket som jag gjort nu och jag hade kommit ihåg de soliga dagarna istället :-) Jag är eg en ganska positiv prick. Se bara inlägget "Ett beslut är taget" nedan.

Septembers produktion hittills. De fyra goda dygnen syns tydligt. För att klara september planen så måste vi få ut 37kWh på 10 dygn, det känns som om att det inte ska vara några problem.


Men väderprognosen säger att vi inte kommer att få se så mycket sol de närmaste dagarna. Jag lever dock på hoppet, dessa prognoser har varit mycket osäkra i år.