tisdag 22 november 2016

Elpris *ahphu*

Jag kände för att skriva något igen.
Ville bara säga vilken attans tur jag hade som band mitt elpris just när jag gjorde det.
Jag band priset i 4 månader, för det betalar jag 46,50öre / kWh, det här gjorde jag i augusti. Planen var att vänta lite längre för mitt gamla avtal gick ut den 1 november. Men jag kunde inte låta bli för jag tyckte att priset var så pass lågt.


Idag gick jag in och tittade vad samma avtal kostar idag - 94,38öre/kWh dvs mer än dubbelt så dyrt. Dessutom får man nu betala årsavgiften på 350kr (kanske är den inbakad i 94,38?), den bjöd dom på när jag skrev på.


Både priserna är inkl skatt och moms.


Mitt elavtal


Happy :-)


Och bara så där för att. Under November har vi fått ut 2kWh mot plan på 7kWh. Panelerna är nu helt insnöade så chansen att få ut något mer i år ser jag som mycket små.