fredag 15 april 2016

14 dagar har nu gått

Idag är det 14 dagar sedan färdiganmälan gick iväg med posten, kanske borde jag vänta till måndag med att säga att dom "har gått". Fortfarande syns ingen ny elmätare till, men det är ju "eget fel", då jag inte fick blanketten helt ifylld från början.
Jag ringde iaf till Vattenfall idag och frågade när dom planerar att komma, pappret måste finnas där nu och en plan borde dom ha gjort. Den jag pratade med kunde inte svara på när mätaren kommer bytas, men jag fick reda på att dom gör om mitt avtal från och med den 1/5-16 dvs första månadsskiftet från det att anmälan kommit in (eller ca 3v från att dom fick in den felaktigt ifyllda blanketten).
Jag hade en liten förhoppning att dom skulle planera in jobbet mot den felaktiga blanketten då dom borde kunnat räkna med att det kommer en korrekt ifylld inom några dagar - men så ser det alltså inte ut att bli. Nåja, det är bara 1 vecka kvar till nästa 14 dagar gått (eller om jag måste vänta till måndag veckan därpå), inte så länge... synd bara att "jag är värdelös på att vänta".