söndag 21 maj 2017

Nej inget montage Kristihimmelsfärd

Det gick inte alls. Ena brorsan jobbar natt, den andra är ensam med barnen. Vi behöver vara 3 för att det ska gå smidigt. Två uppe och en på marken. Vi har nu bestämt att det blir helgen efter - om jag lyckas boka skyliften såklart :-)
Taket är som bekant uppdelat i två fält, gränsen är takstegen. Jag har varit ut flera ggr och försökt mäta det högra fältet för att se om vi får plats med 2 paneler på översta raden (vid skorstenen) och 3 på rad 2 (och 3 och 4). Jag tycker inte att jag lyckats med mina mätningar och har inte blivit övertygad. Idag bar jag ut 2 paneler och ställde helt enkelt upp dom mot väggen och för de 2 översta finns det gott om plats. För de 3 så blev det lite trängre, men dom kommer få plats, dessutom med lite mer marginal än de 8 som är till vänster om stegen.

Edit:
Skyliften är nu ombokad till helgen den 3-4 juni, så nu händer det snart :)