onsdag 8 februari 2017

Dagen tog slut och...

Den här dagen tog också slut, klarblå himmel hela dagen och ganska kallt - det blev bättre framåt eftermiddagen.
Vi fick en rätt så skoj produktionskurva idag. Jag tror att isen försvann från panelerna vi 11:00 tiden, dom var iaf helt rena när jag kom hem på lunch vid den tiden. Sen så går solen ner bakom grannens hus (igen) och det blir ett ras där.
Tummen upp :-)

Med en produktion på lite drygt 5kW idag och 4 igår, så har vi nu producerat månadsplanen för februari som är på 11kW. Inte illa med tanke på att det bara är den 8e än.. Jag kan såklart inte låta bli att jämföra med "min referensanläggning", dom har med sina 16kWp fått ut 4,2kWh - jag har såklart ingen aning om hur vädret varit där - men det känns som att våran anläggning producerar bra, vilket då talar för att jag vill ha JA-Solar paneler när vi bygger ut i vår/sommar.