tisdag 18 april 2017

Det finns nästan alltid något att fira.

Idag fyllde anläggningen 2MWh, kanske lite förvirrande att den gjort 2MWh medans jag väntar på att den ska klara just 2MWh på 12 månader. Orsaken är att vi tjuvkörde lite i början innan officiell start, så vi har ett antal kWh som producerades innan 12 månaders perioden började.
Denna bemärkelsedag måste såklart firas, så jag tog en öl... Grattis anläggningen :-)
Sol-els kyld öl :-)
Ölen fyller dubbel funktion, först då som grattis och idag blev jag otroligt sugen på att prova brygga eget öl, så jag har beställt ett startpaket och behöver 24 tomma flaskor att tappa ölen i, tappningen sker om ca 3 veckor. En annan lösning hade varit att köpa tomglas från samma firma som jag köpte ölsatsen från, men dom tar 199kr för 12 flaskor, eller 398 för 24. Detta för tomma flaskor, jag tyckte att det var smartare att köpa 24 fulla flaskor för 330kr istället :-)