tisdag 25 april 2017

Tjohooo

Nu ser det konstigt ut på himlen igen. Tror att solen har hittat ett hål så den kan skina på oss och det ser ut som om den tänker göra det i några dagar nu. Vi kommer ändå  inte klara aprils plan, för att klara den så måste vi producera runt produktionsrekordet varje dag och det kommer vi inte göra - eller? Vi behöver i snitt 17kWh / dygn, det är i och för sig inte omöjligt, men jag tvivlar på att vi får så bra väder resten av april. 2000kWh kommer vi däremot att klara (är jag 99% på), vi har till och med igår gjort 1979kWh så 3kWh per dygn resten av april ser jag inga som helst problem med :-)

Nu ska jag njuta av att det inte snöar och att solen visar sig lite mer.

Vi lever iofs fortfarande i April så det är nog inte bra att ha för höga förväntningar :-)

Edit 26/4:
Det blev inte en sån där riktigt fin dag ändå, men det var relativt varmt och nästan vindstilla, så jag har faktiskt varit ute med tunntröja en stund utan att frysa speciellt mycket. Vi fick ut 14kWh under dygnet och vi har 7,3kWh kvar till 2000kWh / 12 mån. Dom tänker jag göra idag :-)