tisdag 10 maj 2016

Första hela dygnet tog slut.

Som jag skrev igår så kommer jag lägga ut en bild till idag (men det blev två), sen får vi se hur det blir framöver. Hoppas att det inte blir varje dag iaf :-)

Men nu har iaf det första hela officiella dygnet gått, det har åter varit molnigt som tusan. Det har till och med ramlat ner lite snö. Anläggningen gick 4 minuter längre på kvällen idag än igår, så den stannade 22:03 istället för 21:59. På morgon blev det av förklarliga skäl ett antal timmar mer. Summa summarum så producerades det 9,4 kWh vilket jag åter igen tycker är helt ok.
Vi fick ett nytt momentan rekord registrerat i växelriktaren - 3021W.



Det gick lite på export medans vi var på jobbet, men då det varit såpass kallt så har bergvärmen lyckats äta upp det mesta av exporten. El-leverantören har inte uppdaterat mina abonnemang än, så jag kan inte se hur det ser ut hos dom, jag får förlita mig på min egen beräkning tillsvidare.