fredag 3 juni 2016

Idag får vi testat montagesystemet.

För den som inte kommer ihåg, eller har läst så har vi ett montage system som bara sitter i takplåtarna, normalt så sitter det skruvat även i takstolarna.
Idag är det riktigt blåsigt, som en riktig höststorm så vi får testat om det håller. Jag är faktiskt lite orolig, men försöker intala mig själv om att sakerna är testade från leverantör och dom kommer hålla - men det är svårt.

Edit 4/6.
Stormen har fortsatt även idag. Vad jag kan se / höra så händer det inte någonting alls med panelerna. Den som oroade mig mest är den som är närmast gatan, den sitter väldigt nära kanten. Men nu har jag tittat lite extra och det fästet sitter då i vindskiveplåten och takplåten. Vindskiveplåten är popnitad ihop med takplåten och den är fäst i vindskivan av trä. Det ska mycket till innan det släpper :-)