söndag 26 mars 2017

Väder

Fy vilket väder det varit/är idag. Helt underligt, på natten har det varit full storm och jag kunde inte sova för det smäller och lever om i huset. Steg upp tidigt... Vid ca 8 på morgon började det vräka ner snö, så då var det snöstorm. Men det varade inte länge utan vid  9 så sprack det upp och vinden avtog till nästan vindstilla. Perfekt tänkte jag och gick ut på min dagliga promenad. Hann nästan hem så började det blåsa igen. Sen har det hållit på så hela dagen, sol och lite vind till snöstorm ett flertal gånger. Just nu är det bara full storm igen, ingen snö och solen har gått ner, men himlen är klar.
Ska det hålla på så här hela natten igen, så blir det inget sova nu heller. I morgon har dom återigen lovat "mycket starka vindbyar", så det kommer nog inte ge sig riktigt än. Som sagt så är jag lätt orolig för infästningen av panelerna, men dom ligger så fint där dom ligger, så eg behöver jag inte oroa mig - men jag kan inte låta bli.
Produktionen blev ändå bra, men den ser väldigt "april" ut. Längtar till tisdag när vinden ska lägga sig.